Školní speciální pedagog
Cesta
Na různých cestách, v různých podmínkách, s různými žáky a rodiči se setkáváme s rozdílnými přístupy. Neexistuje jediný platný recept na dobrou školu. Snad jen cesty ukazujeme tak, aby se děti do školy těšily a měly později tu nejlepší práci na světě …
Děti hodně temperamentní nebo hodně pomalé. Impulsivní nebo opoziční …? Ptáme se, kdo to ovlivňuje, motivuje, jakým způsobem se dítě učí, pamatuje. Pokud do čtrnácti let dozrávají mozkové buňky a vnější projevy můžou z jednání člověka vymizet, můžeme kompenzovat, motivovat objevením silné stánky. Posílením oslabených dílčích funkcí, které jsou nutné pro nácvik čtení, psaní, počítání, předcházíme stagnaci vývoje. A až v dalším kroku můžeme zvýšit zátěž v tempu, zvládnout větší množství cvičení.
S dobrými dispozicemi si dítě najde zpravidla obor, v němž se uplatní a vyhne se tomu, co mu chronicky nejde. Bez vlivu stresu. Jen bez odborné reedukace jde většinou o celoživotní diagnózu, chybí tam včasnost a trpělivost. Proto reedukace probíhají z hlediska času v době výuky a na základě informovaného souhlasu rodičů.
Mgr. Jančová Daniela
Programy školní zralosti
Už od roku 2007 pomáháme dětem, které se do školy těší, ale některé činnosti s nácvikem čtení a psaní je prostě nebaví.
Formou skupin nebo individuálního setkání nabízíme programy v oblasti grafomotoriky, logopedie, pozornosti. Kreslíme, mluvíme a hrajeme si. Sdílíme společně úspěch na začátku a na konci programu tak, aby byl výstupem pro rodiče. Diferenciální diagnostikou rozlišíme, zda se jedná pouze o oslabení nebo může být svou intenzitou současně překážkou v rámci skupinové dynamiky třídy.
Programy vede školní speciální pedagog, který je erudovaný státní zkouškou z logopedie, surdopedie a poruch učení. Společně s rodičem respektuje informovaný souhlas o předávání informací dalším osobám.
Kontaktní adresa zůstává stejná: specped-roznov@outlook.com
Za školní speciální pedagogy (v rámci metodického setkávání), Mgr. Daniela Jančová.